خشم و راه های مهار آن

ما گاها در زندگی اشتباهاتی می کنیم و کسانی که دوستشان داریم را ناراحت می کنیم. در بعضی موارد خشمگین می شویم و احساس می کنیم از سمت نزدیکانمان مورد بی توجهی قرار گرفته ایم و یا کاری را مطابق میل ما انجام نداده اند.

عصبانیت یکی از واکنش های عاطفی اساسی ما است و گاهی اوقات نشانه این است که همه چیز در زندگی ما خوب نیست. در برخی موارد خشم “حق” شماست که احساسش کنید. خشم، حس ما را از عدالت و مسئولیت اجتماعی کنترل می کند.
اما آیا می خواهید همیشه به شیوه عصبانی واکنش نشان دهید و اینکه آیا آن واکنش به بهترین شکل به شما خدمت خواهد کرد؟
پس برای کنترل خشم با ما همراه شوید.HYDRATING FACE MASKS

  • علت را شناسایی کنید.
    چه چیزی دکمه عصبانیت شما را فشار می دهد؟
    عوامل خارجی (مانند یک دوست بی ادب) و عوامل داخلی (همچون خستگی درونی شما) وجود دارند که وارد بازی می شوند. شما باید از این محرک ها آگاه باشید تا بفهمید چه شرایطی شما را به یک کشور عصبانی می فرستند.
    این مرحله اول مستلزم این است که تا حدی از آنچه در حال رخ دادن است آگاه باشید و تشخیص دهید که چه چیزی شما را خاموش می کند.
  • یک جایگزین پیدا کنید.
    وقتی انگیزه خود را تشخیص دادید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به شکل منفی واکنش نشان دهید یا خیر؛
    اگر این کار را نکنید، باید یک جایگزین برای عصبانیتتان داشته باشید. توسعه می کنیم عصبانیت ها و موار منفی را با چیزهای دیگر جایگزین کنید. در نتیجه ذهن شما روی چیزی مثبت تر متمرکز می شود.
  • مراقب صحبت های منفی خود باشید.
    این تفکر منفی است که منجر به طغیان های خشم بسیاری می شود. اغلب اوقات وقتی چیزی اتفاق می افتد که شما را ناراحت کند، ممکن است بعد از مدتی که به آن فکر می کنید دیگر مسئله بدی برایتان نباشد. بیایید یک مثال ساده را انتخاب کنیم؛ شما به خرید خواربار می روید و در محوطه پارکینگ یک فروشنده دیگر ، ناگهانان فضایی را که انتخاب کرده بودید، واردش می شود.
    چه بی ادب! شما می خواهید چیزی به راننده بگویید، اما چون آن ها کمی ترسناک به نظر می رسند، در تمام مدت زمانی که از این “بی عدالتی” عصبانی می شوید، به کارهای خود ادامه می دهید.
    حالا حواس خود را از تمام چیزهایی که می خواهید به آن فرد بگویید ، پرت می کنید، و فراموش کرده اید که بستنی مورد علاقه دخترتان را بخرید! وقتی او را می بینید و این را به او می گویید، به گریه می افتد و به شما می گوید که چه قدر پدر و مادری بدی هستید!شما این حادثه و فردی را که جای پارک شما را گرفت و این مشکلات را درست کرد را سرزنش می کنید سپس یک عضو خانواده می آید و کار دیگری انجام می دهد که شما را ناراحت می کند و اینجاست که خشم منفجر می شود!
    اگر صحبت خود را در محوطه پارکینگ تغییر دهید، این چرخه می تواند متوقف شود “مردم گاهی بی ادبی می کنند، و فرد جای پارک مرا ندید و یا وانمود کرد که ندیده است. مجبور نیستم به او اجازه دهم روز مرا خراب کند. من می توانم یک انتخاب دیگر داشته باشم. بله،این آزار دهنده است، اما ارزش ندارد مسائل مهم زندگی مرا خراب کند.”
  • اجازه دهید دیروز بگذرد.
    دیروز واقعا گذشته است؛ کاری که دیروز اتفاق افتاده لازم نیست روی امروزتان تاثیر بگذارد.
    اگر شما به درد، تنفر و یا عصبانیت خود فکر کنید، با گذشت هر روز بیشتر احساس تلخ و بدی خواهید کرد. کاری که انجام شده، انجام شده. رها کردنش نه تنها از لحاظ فیزیکی می تواند احساس خوبی داشته باشد، بلکه اگر انجام ندهید شما تنها خود را آزار می دهید. هر چه طولانی تر خشم خود را درون خود جای دهید، بیشتر به شما نفوذ خواهد کرد. از خود بپرسید آیا این چیزی است که شما واقعا برای خود و افراد مهم زندگیتان اهمیت می دهید؟
    می دانید که ارزشش را ندارد، پس زندگی خود را با زندگی کردن در گذشته هدر ندهید!

  • نفس عمیق بکشید.
    به جای اینکه به عصبانیت خود اجازه دهید تا خارج از کنترل شما قرار گیرد، هر بار که احساس عصبانیت می کنید، برای آرام کردن بدن و ذهنتان، به تمرین تکنیک های تنفس ساده عادت کنید.
    این کاری است که باید در هنگام عصبانیت انجام دهید:
    – آهسته نفس بکشید، اما نفس های عمیق بکشید تا واکنش استرس زایی که معمولا همراه با عصبانیت همراه است را خنثی کنید.
    – یک کلمه یا عبارت آرامش بخش را تکرار کنید، که می تواند این موارد باشد ” آرام باش”، “بیخیال” یا “من کنترل خشم خود را در دست دارم”.
    – بر روی عضلات خود فشار دهید و سپس آن ها را رها کنید.
  • از ۱ تا ۱۰۰ یا ۱۰۰ تا ۱ بشمارید.
    شمارش معکوس می تواند مانع از اوج گرفتن شما شود این کار ذهن شما را از علت عصبانیت دور می کند و باعث می شود که شما در مورد چیز دیگری فکر کنید.عمل شمردن همچنین زمان عصبانیت را به تاخیر می اندازد که اغلب احساسات را کنترل می کند.شما حتی می توانید این کار را با نفس کشیدن آرام و عمیق انجام دهید که موثرتر می شود.
  • روی زمان حال تمرکز کنید.
    هر وقت عصبانی میشوید، به گذشته نگاه نکنید؛ با انجام این کار، ممکن است شکایات گذشته را به الان خود بیاورید. در عوض توجه خود را بر آنچه در حال حاضر می توانید انجام دهید تمرکز کنید تا این مساله را حل کنید.
  • ماهیچه های سخت را آرام کنید.
    نکته دیگر که می تواند به شما کمک کند به سرعت آرام شوید، ماساژ آرام مناطق تنشی است که معمولا شانه ها، گردن و پوست سر هستند.
    برای شانه ها، به سادگی آن ها را بچرخانید تا آرام شوند.برای رهایی از تنشی که در ناحیه گردن و سر شما ایجاد می شود، یک ماساژ ساده را انجام دهید تا گردش خون را بهبود ببخشید و در نتیجه ذهن خود را آرام کنید.
  • گوش دادن به موسیقی
    گوش دادن به موسیقی می تواند اعصاب خرد شده را تسکین دهد و شما را آرام کند.
    این کار با کمک به شما برای غربال کردن احساسات خشم و ناامیدی به شیوه ای سازنده کار می کند.
  • تغییر وضعیت
    دور کردن خود از منبع عصبانیت، چه مکان و چه شخص، یک مهارت مدیریت عصبانیت است که می توانید از آن برای آرام کردن خود استفاده کنید.
    برای انجام این کار، شما می توانید چشمان خود را ببندید و خود را به یک مکان آرام منتقل کنید و یا به سادگی حرکت کنید تا خشم شما بسوزد.